Handel elektroniczny - perspektywy rozwoju e-commerce

Handel elektronicznyZe względu na oczekiwany wzrost w handlu branża e-commerce jest na etapie proliferacji. Każdego dnia coraz więcej przedsiębiorców zajmuje się e-commerce i coraz więcej sprzedawców zajmuje się sprzedażą online. Do 2022 roku przychody z e-handlu wzrosną z 3,53 biliona dolarów w 2019 roku do 6,54 biliona dolarów w 2022 roku. Szacuje się, że do 2040 r. 95% zakupów będzie dokonywanych przez internet. Jednak e-commerce to branża, która ciągle się rozwija. Każdego roku pojawia się kilka nowych trendów, które mogą pomóc Twojej firmie w rozwoju i wyróżnieniu się na tle konkurencji.

Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego

Oto lista 9 przewidywań dotyczących ewolucji e-commerce w ciągu następnej dekady. Trendy te opierają się na elementach, które powinny wzmocnić Twój e-biznes, budując jednocześnie lepsze relacje z Twoimi klientami.

1. Lepsza integracja społeczna

Marketing w handlu elektronicznym ma tendencję do podążania za szerszym rozwojem biznesowym i społecznym. Ogromnym sukcesem okazały się na przykład posty na Instagramie, które pozwalają użytkownikom na niemal natychmiastowe dokonanie zakupów. Narzędzia te pomogły firmom zwiększyć ich ogólne możliwości e-commerce i wygenerować większe zainteresowanie ze strony otwartej publiczności.

Inne kanały społecznościowe również zaczęły się rozwijać pod koniec 2020 roku. Partnerstwo Shopify z TikTok to ruch, który przyciąga uwagę marek i konsumentów, ponieważ reklamy mogą pojawić się w kanale użytkownika i są prezentowane tak jak inne treści, które "konsumują". Ten trend może się utrzymać, ponieważ użytkownicy pozostają w domach do 2021 roku, a wiele z postępów w mediach społecznościowych z ostatniego roku przekłada się na bardziej wieloletnie nawyki.

Mobile jest powszechnym sposobem na zwiększenie zaangażowania, a skupienie się TikTok'a na mobile sprawia, że jest to coś, na co warto zwrócić uwagę w ewolucji e-commerce społecznościowego.

Firmy będą musiały obserwować, z jakich kanałów korzystają ich odbiorcy, ale powinny spodziewać się przesunięcia części swoich bardziej tradycyjnych wydatków na reklamę na zakupy społecznościowe i nowe integracje między kanałami sprzedaży a aplikacjami społecznościowymi.

2. Rozwój handlu głosowego

Ludzie coraz częściej polegają na urządzeniach wspomaganych głosem, takich jak Amazon Echo z Alexą czy Google Home z Asystentem Google, wykonując wszystkie czynności, od budzenia się po kupowanie produktów online.

Do 2025 roku 75% gospodarstw domowych w USA będzie miało inteligentne głośniki. Oczekuje się, że do 2022 r. wartość sprzedaży w handlu głosowym osiągnie 40 miliardów dolarów.

Innym powodem wzrostu popularności handlu głosowego jest rosnąca dokładność i wygoda tej technologii. Zarówno Google, jak i Amazon promują języki regionalne w swoich wirtualnych asystentach, aby pomóc konsumentom w wygodniejszym robieniu zakupów. Dlatego tak ważna jest optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwania głosowego. Jednym z prostych, ale bardzo skutecznych sposobów na pozyskanie większego ruchu organicznego z wyszukiwań głosowych do Twojego sklepu internetowego jest optymalizacja treści lejka konwersji na najwyższym poziomie, tak aby zawierały odpowiedzi na najczęściej zadawane przez konsumentów pytania dotyczące Twoich produktów lub rynku.

Poprzez przyciąganie, angażowanie i dostarczanie wartości potencjalnym klientom za pomocą ukierunkowanych treści, kierujesz ich bezpośrednio do swojego lejka konwersji, aby później dokonali zakupu.

Na przykład to, co zaczyna się od szybkiego wyszukiwania głosowego od kogoś, kto szuka porady na temat "jak zmniejszyć kontuzje podczas biegania", prowadzi ich do przeczytania Twojego posta na blogu opartego na rozwiązaniach, co z kolei przekłada się na sprzedaż Twoich wkładek do butów do biegania!

Handel głosowy jest obecnie zbyt ważny, aby go zignorować, więc jeśli jesteś przedsiębiorcą z branży e-commerce, upewnij się, że wykorzystujesz ten nowy trend cyfrowy i wyprzedzasz innych, zanim inni wyprzedzą Ciebie. Oto cztery sposoby na przygotowanie witryny e-commerce do obsługi zapytań głosowych:

  • zoptymalizuj swoje treści, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w wyszukiwaniach głosowych;
  • dodaj nową umiejętność na asystentach głosowych Alexa i Google;
  • zaoferuj nawigację głosową na swojej stronie internetowej i w aplikacji mobilnej;
  • upewnij się, że Twoje produkty można kupić za pomocą prostego przepływu za pomocą komend głosowych.

3. Sztuczna inteligencja (AI) i rozszerzona rzeczywistość (AR) poprawią doświadczenia w e-handlu

Do 2022 r. sklepy internetowe wydadzą na AI 7,3 mld dolarów. Do 2022 roku ponad 120 000 sklepów będzie korzystać z technologii AI, aby zapewnić klientom wzbogacające doświadczenie zakupowe.

Sztuczna inteligencja (AI) działa jak Twój internetowy współpracownik w sklepie, oferując spersonalizowane porady i rekomendacje dla klientów. Wykorzystuje historię zakupów klientów i ich zachowania podczas przeglądania stron internetowych, aby pokazać im produkty, które najprawdopodobniej kupią.

W przeciwieństwie do sklepów fizycznych, kupujący w Internecie nie mogą fizycznie przymierzyć lub sprawdzić produktu, który zamierzają kupić. Rzeczywistość rozszerzona (AR) pomaga usunąć tę barierę, pozwalając klientom zobaczyć, jak dany produkt będzie na nich wyglądał, zanim jeszcze go kupią. Wdrażając AI i AR w swoim sklepie e-commerce, prawdopodobnie zaobserwujesz wzrost konwersji i spadek liczby zwrotów.

4. Pojawią się nowe opcje płatności

Opcje płatności są jednym z głównych powodów, dla których klienci wybierają konkretną markę. Jeśli nie oferujesz klientom preferowanej przez nich metody płatności, nie będą oni kupować w Twoim e-sklepie.

Obecnie większość firm e-commerce, oprócz kart debetowych i kredytowych, akceptuje także portfele cyfrowe (takie jak Google Pay, Samsung czy Apple Pay oraz PayPal).

Blockchain, a zwłaszcza bitcoin (waluta cyfrowa), ma wiele zalet dla detalistów internetowych, takich jak niższe lub nawet wyeliminowane opłaty transakcyjne co może spowodować 4% oszczędności w ich przychodach. Jest to również sposób na przyciągnięcie nowych klientów, poprzez otwarcie się na rosnący rynek posiadaczy bitcoinów oraz na umiędzynarodowienie sprzedaży. Od 2021 roku możemy być świadkami tego, że więcej firm e-commerce zacznie akceptować waluty cyfrowe do transakcji.

5. Marki będą nadal stosować dynamiczne ustalanie cen

Dynamic pricing to sposób ustalania i optymalizacji cen, w którym ceny zmieniają się częściej lub rzadziej w sposób dynamiczny i automatyczny (czasami do kilku razy dziennie) w zależności od różnych parametrów wewnętrznych (zapasy, dostępność, konkurencja). Pozwala to e-sprzedawcom zachować konkurencyjność i przyciągnąć więcej klientów. Nawet jeśli sprzedajesz najlepszy produkt na świecie, jeśli nie wycenisz go poprawnie, nie wygenerujesz wystarczającej sprzedaży.

Upewnij się, że wybrałeś właściwą cenę dla swoich produktów. Jest to kwota, po której najprawdopodobniej sprzedasz swój produkt, osiągając maksymalny możliwy zysk.

Użyj oprogramowania do dynamicznego ustalania cen (Prisync, Competera, Pricemoov), aby ustalić najlepszą cenę dla swoich produktów. Narzędzia te dostarczają w czasie rzeczywistym informacji o cenach konkurencji, popycie rynkowym i postrzeganej wartości produktów, co pozwala określić optymalny koszt.

6. Handel mobilny zdominuje e-commerce

Im większe zaufanie konsumentów do zakupów online, tym wygodniej jest im dokonywać zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Do końca 2021 r. urządzenia mobilne mają odpowiadać za blisko 73% całkowitej sprzedaży online. Co więcej, 30% kupujących online prawdopodobnie porzuci swój koszyk w połowie zakupów, jeśli odkryją, że Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jako sprzedawca internetowy, musisz skupić się na poprawieniu doświadczenia klienta dla użytkowników mobilnych.

Oto kilka dobrych sposobów na przygotowanie witryny e-commerce do pracy na urządzeniach mobilnych.

  • Zbadaj kompatybilność swojej strony z urządzeniami mobilnymi za pomocą testu Google Mobile-Friendly Test. Wpisz swój adres URL do narzędzia, a ono pokaże Ci, czy Twój sklep internetowy jest responsywny. Pokazuje również, czy na Twojej stronie występują problemy z ładowaniem.
  • Stwórz progresywną aplikację webową dla swojego sklepu internetowego. Ładuje się szybciej niż strona internetowa i umożliwiają klientom przeglądanie stron, które już wcześniej oglądali bez internetu.
  • Skonfiguruj przyspieszone strony mobilne dla kupujących, którzy odwiedzają Twoją witrynę za pomocą smartfonów.
  • Upewnij się, że proces zakupu na urządzeniach mobilnych przebiega bezproblemowo i znajdź sposób, aby uczynić go jeszcze łatwiejszym.
  • Przetestuj ręcznie swoją stronę mobilną. Upewnij się, że jest łatwa w nawigacji. Zastanów się, czy łatwo jest przeglądać produkty na telefonie komórkowym i czy jest opcja powiększania.

7. Ekologiczne praktyki wpłyną na sprzedaż

Greening to jeden z najgorętszych trendów e-commerce. Ekologiczny konsumpcjonizm rośnie w szybkim tempie. Marki muszą podejmować odpowiednie działania, aby zachować znaczenie i konkurencyjność. Zielony konsumpcjonizm odnosi się do sytuacji, w której konsumenci poszukują produktów, które zostały wyprodukowane w sposób przyjazny dla środowiska, chroniący środowisko lub obejmujący recykling. Nacisk na ekologiczny konsumpcjonizm jest wyraźnym wskaźnikiem, że marki e-commerce, które skupiają się na praktykach przyjaznych środowisku, będą dominować na rynku w nadchodzących latach.

Największe marki e-commerce już zaczęły planować wdrożenie bardziej zrównoważonych praktyk w swoich działaniach. Na przykład wiodąca na świecie firma zajmująca się handlem elektronicznym, Amazon, zobowiązała się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do zera do 2040 roku.

Oto kilka świetnych sposobów, aby nadążyć za e-handlem i przyciągnąć ekologicznych konsumentów do swojego sklepu internetowego.

  • Przyjmij jasne stanowisko w sprawie zrównoważonego rozwoju, zdecyduj, w jaki sposób chcesz przyczynić się do ochrony środowiska i ustal termin realizacji. Powiedz światu, jakie praktyki stosujesz, aby osiągnąć swój cel.
  • Przyjęcie opakowania przyjaznego dla środowiska. Do pakowania używaj produktów, które mają niewielki wpływ na zużycie energii i środowisko, takich jak arkusze lub tkaniny opakowaniowe pochodzące z recyklingu.
  • Wysyłaj rachunki tylko e-mailem zamiast papierowych kartek.
  • Zmniejsz zużycie energii tak bardzo, jak to tylko możliwe. Obejmuje to wyłączanie sprzętu, gdy nie jest on używany.
  • Poszukaj ekologicznych alternatyw dla istniejących produktów. Możesz również dodać nowe produkty, które promują zrównoważony rozwój.

8. ReCommerce

ReCommerce, czyli handel zwrotny, odnosi się do odzyskiwania używanych towarów pomiędzy dwoma podmiotami za pomocą Internetu lub poprzez fizyczne kanały dystrybucji. ReCommerce, znany również jako handel z drugiej ręki, przeżyje nowy renesans i stanie się częścią trendów e-commerce. Rynek wtórny podwoi się w ciągu najbliższych pięciu lat.

W czasach, gdy konsumenci coraz częściej kierują się trwałością, a nie ceną, sprzedaż używanych przedmiotów luksusowych zakłóci sektor reCommerce. Stwarza to ekscytującą okazję dla marek do otwarcia własnego rynku reCommerce i przekształcenia zakupów z drugiej ręki w ekscytujące doświadczenie zakupowe.

9. Głęboka personalizacja

Czy byłeś ostatnio na stronie Nike? Teraz możesz dostosować każdy aspekt swoich Nike Airs, nawet napis na plecach. Dostosowywanie produktów nie jest nowością, ale Twoja zdolność do zapewnienia dostosowania w ostatniej chwili w przystępnej cenie jest. Druk 3D zmienia procesy produkcji i realizacji zamówień, umożliwiając szybkie dostosowanie produktu do potrzeb klienta na późnym etapie jego podróży. Ponadto, w miarę jak drukarki 3D stają się coraz bardziej przystępne i dostępne, to tylko kwestia czasu, zanim personalizacja stanie się normą.

Ze względu na pandemię, trendy e-commerce w 2020 roku poruszają się w niesamowicie szybkim tempie. I jest prawdopodobne, że zmiany wymienione powyżej będą się nadal konsolidować przez cały rok 2021. Bądź przygotowany, aby zmierzyć się z nimi już teraz i wprowadzić zmiany niezbędne do utrzymania konkurencyjności Twojego biznesu eCommerce.