Wykorzystanie portali społecznościowych do reklamy firmy

Wykorzystanie portali społecznościowychJest wiele sposobów na skuteczne reklamowanie się w sieci. Internet stawia przed nami praktycznie nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o promowanie się za pośrednictwem portali internetowych. Jednym ze sposobów jest oczywiście posiadanie profesjonalnej witryny internetowej.

Jest ona nie tylko wizytówką firmy, ale jednocześnie miejscem, gdzie warto zamieścić katalog produktowy lub opis oferty przedsiębiorstwa. Na stronie internetowej warto także zamieścić informacje na temat wcześniejszych realizacji. Można również opatrzyć opis realizacji zdjęciami lub krótkim filmikiem.

Na stronie internetowej może znajdować się również wirtualny sklep, który umożliwi sprzedaż produktów poprzez Internet. Co jeszcze znajduje się na wielu witrynach internetowych? Na coraz większej liczbie portali widnieją tak zwane wtyczki społecznościowe. Są to umożliwiające połączenie strony www z jej profilem na portalach społecznościowych, jakich jak Facebook czy Twitter. Facebook nieprzerwanie bije rekordy popularności. Na tym portalu można założyć profesjonalne profile firmowe, umożliwiające reklamowanie się, stworzenie wizerunku firmy jak i komunikowanie się pomiędzy klientem jak i firmą. Zakładając konto na Facebooku, należy powołać odpowiednie osoby do wprowadzania aktualizacji na tej stronie jak i umieszczania wpisów, prowokujących do dyskusji.

Takie wpisy powinny być ciekawe, klient musi czuć, że wiadomość jest adresowana do niego. Takie aktualizacje pozwalają na sprowokowanie dyskusji na temat produktów lub oferty. Tylko ciekawy wpis może sprawić, że klienci będą klikali Lubię to oraz wpisywali komentarze. Na Facebooku można umieszczać jednak nie tylko wpisy, ale również zdjęcia i filmiki. Warto udostępnić tam zdjęcia nowego wnętrza restauracji czy hotelu i zapytać klientów, jak im się podoba. Możemy także organizować na tym portalu ciekawe konkursy, również w formie ankiet. Bardzo ciekawą możliwością jest także umieszczanie na profilu sond, które pozwolą nam dowiedzieć się, jak klienci postrzegają nasza ofertę lub poszczególne produkty czy usługi.